Wednesday, June 12, 2013

Kejohanan Berbasikal Trek Kebangsaan 2013

Tarikh: 11 Jun 2013
Tempat: Velodrome Cheras

Kejohanan trek kebangsaan yang diadakan bermula pada 12 hingga 16 Jun 2013. Kejohanan ini melibatkan acara elit lelaki wanita dan junior lelaki wanita.
Seramai 74 pelumba yang mengambil bahagian dimana sebanyak 14 pasukan yang menyertai. Berikut adalah pecahan penyertaan: 

Junior men
34 orang

Junior women
9 orang

Men elit
22 orang

Women elit
13 orang.

Penyertaan yang amat kurang dapat dilihat melalui kategori remaja dimana rata rata adalah pelumba dari program pelapis kebangsaan dan serantau yang menyarung jersi negeri masing masing..malah kategori elit pula dari program elit.

diberitakan kebanyakan negeri negeri tidak dapat hadir kerana ketiadaan peruntukan dari persatuan negeri dan msn negeri tetapi mempunyai peruntukan untuk ke kejohanan lebuhraya di perlis yang akan diadakan pada minggu hadapan..ini dapat dilihat Pasukan Terengganu tidak menghantar penyertaan bagi pasukan remaja sedangkan akan menghantar pelumba remaja paling kurang 20 orang di Perlis nanti..

Sedangkan penumpuan utama program MSN terarah kepada trek dan penubuhan PLN di negeri adalah untuk fokus kepada acara trek..

Penganjuran amat baik tetapi kekurangan penyertaan amat mendukacitakan dan Josiah Ng telah membuat press statement selepas upacara penyampaian hadiah acara sprint.

Beliau menyatakan beliau amat sedih dan kecewa dengan sambutan penonton sedangkan pelumba pelumba yang turun adalah pelumba world class..

Josiah juga mengumumkan akan pada hari Jumaat akan diadakan keirin fast event dimana beliau memohon kepada semua reporter untuk mewar war kan kepada public akan event tersebut.
Hadiah hadiah cabutan bertuah akan dibuat untuk penonton penonton sertapelbagai acara akan diadakan.

Berikut adalah pemenang bagi kejohanan national championship untuk hari ini.Dimana title ini dipegang sebagai juara kebangsaan dan dikira mata didalam UCI.

Sprint men elit
1. Josiah ng- sarawak
2. Muhd edrus yunus- perak
3. Muhd arfy qhairant- melaka

Sprint men junior
1. Muhd shah firdaus-johor
2. Asyraf naim ying - Terengganu
3.Muhd firdaus mohd zonis- selangor

Sprint women elite
1.fatehah mustafa- terengganu
2.lauretta eva adrian- perlis
3.ummi hamimah mohamad- focus club

Sprint women junior
1.farina shahwati mohd adnan-selangor
2.nurul alysha mohd azman-selangor

Men junior 1km
1. Asyraf naim ying -terengganu
2. Muhd firdaus mohd zonis- selangor

Men elit 1km
1.josiah ng- sarawak
2. Muhd edrus yunus-perak
3. Muhd arfy qhairant- melaka

500 meter women elit
1.fatehah mustafa
2.ummi hamimah
3.laureta eva adrian

500m women junior
1. Farina shahwati mohd adnan
2.nurul alysha 
3.noor azian maslin sazali.-perlis

Team pursuit men elit
1.Kelantan
2. Selangor

Team pursuit men junior
1. Selangor
2.Johor
3.Terengganu

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.