Wednesday, September 9, 2015

LAPORAN SUKAN REMAJA KOMANWEL KALI KE - 5, APIA SAMOA


Tarikh         : 5 - 11 September 2015
Tempat       : Apia, Samoa

Penyertaan : 45 orang (1 Team Leader, 4 sekretariat, 2 pegawai perubatan, 30 atlet, 8 jurulatih)

1. Akuatik renang - 4 atlet / 1 jurulatih
2. Angkat Berat - 4 atlet / 1 jurulatih
3. Olahraga - 4 atlet / 1 jurulatih
4. Tenis - 2 atlet / 1 jurulatih
5. Skuasy - 6 atlet / jurulatih
6. Lawn Bowls - 4 atlet / 1 jurulatih
7. Tinju - 4 atlet / 1 jurulatih
8. Memanah - 2 atlet / jurulatih

Kontijen Malaysia telah selamat tiba di Apia Samoa pada jam 6:00 pagi (waktu tempatan). Pihak penganjur telah menempatkan penginapan kontinjen Malaysia di Apia Central Hotel. Jarak perjalanan antara hotel dan venue pertandingan adalah diantara 15 - 20 minit perjalanan. Penganjur turut menyediakan  8 buah pengangkutan bagi kontinjen Malaysia terdiri daripada 3 buah kereta dan 4 buah van. Kereta digunakan oleh Team Leader, pegawai dan perubatan manakala van digunakan oleh setiap sukan. Setiap van melibatkan 2 jenis sukan. Antara kemudahan lain yang disediakan adalah perkhidmatan internet hotspot di hotel, venue dan dewan makan.

Hari ini, secara rasmi mesyuarat pengurus pasukan bermula melibatkan 5 sukan iaitu angkat berat, tinju, renang, lawn bowls dan skuasy. Tiada sebarang isu dibangkitkan bagi Kontinjen Malaysia. Pada sesi malam, telah diadakan upacara perasmian pembukaan yang telah dijalankan di Apia Park dimana turut dihadiri oleh Perdana Menteri Samoa. Pembawa bendera kontinjen Malaysia adalah Ng Eain Yow daripada sukan skuasy. Pertandingan secara rasmi akan bermula pada 7 September 2015.

Sekian.

LAPORAN OLEH,
SYAMSUL AFZAN
PENGURUS SUKAN 
BAHAGIAN ATLET

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.