Tuesday, May 4, 2010

LAPORAN KEJOHANAN ANGKAT BERAT ZON UTARA







Kejohanan berlangsung pada 23 April - 1 Mei 2010 dan bertempat di Gymnasium Angkat Berat Majlis Sukan Negeri Perlis. Seramai 29 orang perserta dari Perlis, Kedah dan Pulau Pinang telah mengambil bahagian dalam kejohanan yang julung kali diadakan di peringkat zon. Tujuan kejohanan ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan kepada atlet-atlet muda sukan angkat berat dari zon utara yang berlatih di peringkat negeri dan tidak dapat menyertai Karnival Pelapis yang mempunyai kelayakan angkatan minima. Sekurang-kurangnya kejohanan ini akan memberi mereka peluang bertanding dengan atlet diluar pusat latihan mereka dan mencuba untuk menunjukkan prestasi yang baik dan membolehkan mereka terpilih ke Karnival Pelapis nanti. Taburan peserta adalah seperti berikut:

- Perlis - 9 orang
- Kedah - 9 orang
- Pulau Pinang - 11 orang

Kejohanan ini telah memberi peluang kepada atlet-atlet muda sukan angkat berat dari zon utara untuk bertanding sesama sendiri di samping mengukur prestasi mereka. Berikut adalah jumlah punggutan pingat mengikut negeri.

Kedah - 3E 5P 1G
Perlis - 2E 0P 1G
Pulau Pinang - 1E 1P 2G


Laporan di sediakan oleh:
MUHAMAD RASIDI BIN BAHAROM
PPN ANGKAT

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.