Wednesday, August 17, 2011

WORLD JUNIOR TRACK CHAMPIONSHIPS 2011MOSCOW RUSSIA

17 August 2011
Moscow Russia

Pendaftaran dan mesyuarat pengurus pasukan telah diadakan pada 16 Ogos di Velodrome. Sebanyak 35 buah negara secara rasmi menyertai kejohanan pada kali ini. Perjalanan pendaftaran dan mesyuarat berjalan dengan lancar cuma terdapat beberapa perubahan jadual yang telah dimaklumkan oleh pihak commisair.

Acara yang didaftarkan untuk pelumba negara:
1) Muhd Arfy Qhairant - Sprint/Keirin/1km
2)Hamdan Hamidun - Scratch/Omnium

Jadual hari ini yang melibatkan pelumba negara adalah Hamdan Hamidun yang akan menyertai acara scratch Final yang akan bermula pada jam 9.20 pm ( malaysia 1.30 am).
Bagi acara Omnium beliau perlu menghabiskan sebanyak 6 acara iaitu Flying Laps/Point Race/elimination/Ind Pursuit/Scratch/1km yang jadual pertandingan bermula pada 18 - 19 ogos (2 hari)

Muhd Arfy Qhairant akan memulakan pelumbaan pada 18 Ogos bagi kelayakan sprint 200m pada jam 12.00 pm ( 4.00 Malaysia).
Bagi acara 1km pada 18 Ogos dan acara Keirin pada 21 Ogos.

Jadual untuk hari ini: Start 3.00 pm

Men Team Pursuit -Qualifying/Finals
Men Scratch- Finals
Men Team Sprint -Qualifying/Finals

Sekian laporan ringkas dari Moscow.








1 comment:

  1. All the best to the 2 cyclist. Hope they will gain from their experience there in such a high level competition and transfer this learning experience to their next championship - Commonwealth Youth Games 7-13 September on Isle of Man - home to Mark Cadendish and Bradley Wiggins

    ReplyDelete

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.