Monday, February 13, 2012

LAPORAN HARIAN KEJOHANAN ACC 2012






Hari ini pasukan Malaysia berjaya memungut satu pingat perak melalui Mohd Harif Salleh bagi acara scratch race men elit. Pingat emas dimenangi oleh pelumba dari Chinese Taipei manakala pingat perak diperolehi oleh pelumba dari Thailand.

Bagi acara scratch wanita elit pasukan Malaysia yang diwakilli oleh pelumba yang baru di naik taraf ke program elit track iaitu Ju Pha Somnet hanya menduduki tempat ke lima yang mana pingat emas di menangi oleh dari pelumba Hong Kong.

Acara omnium 1 men elit bagi acara point race pelumba negara yang diwakilli oleh pelumba pelapis iaitu Amirul Anuar Jafri tidak dapat meneruskan pelumbaan.

Acara yang menjadi tumpuan hari ini adalah bagi acara keirin yang mana 2 pelumba remaja negara layak ke final setelah melepasi pusingan awal.

Manakala Ummi Hamimah turut layak ke final keirin wanita junior setelah memenangi pusingan pertama manakala Lauretta Eva Adrian hanya menduduki tempat kelima didalam saringan dan hanya layak penentuan tempat 6-8.

Bagi acara keirin men elit kedua -dua pelumba sensasi negara Azizul Hasni Awang dan Josiah Ng layak ke peringkat separuh akhir walaupin terpaksa mengharungi lalaun pusingan repercharge.

Acara keirin wanita elit fatehah mustafa juga turut layak ke peringkat separuh akhir cuma ju pha somnet terkandas di pusingan awal dan tidak layak ke pusingan seterusnya.
Berikut adalah startlist bagi acara keirin yang melibatkan pelumba negara.

Keirin Men Junior Final
Tanaguichi Ryohei -Japan
Shimizu Hiroto-Japan
Wang Ji Hyeon-Korea
Kim Yeong Soo-Korea
Mohd Fauzan Nor Azman-Malaysia
Malek Marcuss Mccrone-Malaysia

Keirin Women Junior Final
Tsang Hiu Tang-Hong Kong
Oh Hyeon Ji-Korea
Kim Sola-Korea
Ummi Hamimah Mohamad-Malaysia
Cheng Yu Shiu-Chinese Taipei
Hong Yu Ting-Chinese Taipei

Keirin Semi Final Men Elit

Heat 1
Zhang Lei-China
Parash Mohamad-Iran
Kim Minjun-Korea
Josiah Ng-Malaysia
Worayut Kapunya-Thailand
Al Balooshi Badr Ali Ahmad Thani-Uae

Heat 2
Wu Lok Chun-Hong Kong
Parash Mahmuod-Iran
Watanabe Kazunari-Japan
Nitta Yudai-Japan
Jun Won Gun-Korea
Azizul Hasni Awang-Malaysia

Acara bagi keirin men elit dan women peringkat separuh akhir akan bermula pada pada jam 9.00 pagi. Di harap pelumba negara dapat menghasilkan pingat emas untuk negara melalui acra keiri

Sekian terima kasih.
Laporan disediakan oleh:-
Azrain

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.