Thursday, January 17, 2013

AYOF 2013 - Hari keempat

Berita gembira telah diterima daripada skuad menembak Pelapis negara apabila Choo Wen Yan telah menyumbangkan pingat emas pertama negara melalui acara 10m Air Pistol Lelaki. Saingan beliau daripada negara China turut membuat beberapa bidikan yang baik dan sehingga tembakan terakhir, Choo telah memungut sebanyak 10.9 mata dan dinobatkan sebagai pemenang. Turut cemerlang adalah Muhd Hadi Malek yang memenangi pingat gangsa dalam acara yang sama. Atlet Elit, Mohd Nurrahimin Abd Halim turut membantu memungut pingat gangsa dalam acara 50m Rifle 3P Lelaki petang tadi.

Sukan berbasikal di Dunc Gray Veledrom turut membawa berita gembira apabila Team Pursuit Wanita yang terdiri daripada Nurjeha Iwani, Nurazian Masli dan Noradila J Sam memungut pingat gangsa ke 3 negara.









Skuad projek 2017 ( Hoki ) turut memperoleh kemenangan pertama dengan pasukan USA ( 6 - 1 ) pada perlawanan petang tadi di Sydney Olympic Park. 

Pasukan badminton negara telah berjaya melayakkan diri ke peringkat akhir bagi acara berpasukan apabila berjaya menewaskan Chinese Taipei ( 3 - 0 ) pada perlawanan separuh akhir pagi tadi. Namun, kegembiraan tersebut telah disekat oleh pasukan China apabila ditundukkan 3 - 0 pada perlawanan akhir petang tadi dan telah menyumbangkan pingat perak pertama negara. Sehingga hari ini, negara telah memungut sebanyak 1 pingat emas, 1 perak dan 3 

Semoga hari esok akan membawa berita yang lebih gembira kepada kontinjen negara terutamanya bagi sukan akuatik terjun, berbasikal dan gimrama.

Sekian

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.