Saturday, January 19, 2013

AYOF 2013 - Hari Keenam

Khabar gembira terus diterima dari Shooting Centre Cecil Park dimana 1 pingat emas, 2 pingat perak dan 1 pingat gangsa telah dipungut oleh atlet-atlet remaja negara. Pingat emas tersebut telah diperoleh melalui Joseph Lee Joon Kit dalam acara skeet 50m lelaki manakala perak pula melalui acara 25m pistol wanita, Nurzunaira Zakaria, 50m pistol lelaki, Choo Wen Yan.

Skuad hoki negara juga telah gagal untuk menewaskan tuan rumah pada perlawanan terakhir peringkat kumpulan pagi tadi di Padang 1 dengan jaringan 1-3. Beberapa peluang yang terhidang termasuk penalti stroke yang gagal disempurnakan oleh penyerang negara dilihat antara beberapa faktor pasukan negara gagal  memberi tentangan yang lebih hebat. Esok, pasukan negara akan bertemu USA bagi penentuan tempat ke 3 dan ke 4.

Sebanyak 4 daripada 6 perlawanan akhir bagi sukan badminton esok akan membabitkan atlet-atlet negara dan China adalah merupakan halangan terakhir negara bagi sukan ini. Sukan gimrama juga turut menyumbangkan pingat gangsa kepada negara melalui atlet Iman Iskandar Chan.

Pusat akuatik hari ini gagal menyumbangkan sebarang pingat dimana taruhan kepada Jasmine Lai, Loh Zhiayi dan Mohd Nazreen tidak dapat memberi persembahan terbaik mereka.

Acara yang melibatkan atlet negara esok adalah seperti berikut :

Badminton

Mixed Double
MAS vs MAS

Men Single
MAS vs CHINA

Women Single
MAS vs CHINA

Womens Double
MAS vs CHINA

Mens Double
MAS vs CHINA

 
Hoki

MAS vs USA

Akuatik Terjun

Platform Wanita Sync
Knock Out Event

Berbasikal

7.5km Scratch Lelaki
Omnium Women 2 km Individual Pursuit, Women 7.5 km Scratch Race
Team Sprint Women 

Jumlah pungutan pingat : 2 Emas, 2 Perak , 9 Gangsa












No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.