Tuesday, March 27, 2012

Hari ke-3: Kem Bakat Berbasikal Trek Pelapis(W) 01/12

Tarikh: 26 Mac 2012
 
8:30 pg - 12:30 tghari
 
Program hari ini dimulakan dengan kayuhan lebuhraya sejauh 60 km yang mengambil masa hampir 2 jam. Kayuhan ini juga disertai oleh bekas atlet olahraga kebangsaan iaitu Siti Fatimah Mohamad. Kemudian atlet dikumpulkan dikawasan lapang kawasan veledrom untuk melakukan aktiviti handling and control technique sehingga jam 11:00 pg.
 
3:00 ptg - 6:30 ptg
 
Seperti yang telah dirancang didalam jadual program, para peserta dibawa terus masuk ke veledrom untuk sesi praktikal. Antara pendedahan yang diberikan hari ini ialah teknik sprint, team pursuit, standing start dan rolling start. Masih terdapat kemalangan kecil semasa latihan dijalankan dan rawatan sepatutnya telah diberikan.
 
8:30 mlm - 10:30 mlm
 
Satu sesi tayangan video telah diadakan dimana para atlet dapat melihat kejohanan-kejohanan trek yang disertai oleh atlet Malaysia di peringkat antarabangsa. Disamping itu, Cikgu Suod memberikan komen secara individu kepadasetiap peserta yang mengikuti latihan pada sebelah petang tadi. Supaya pada masa akan datang atlet-atlet tidak membuat kesilapan yang sama sewaktu berkayuh di dalam trek. 
 
 Laporan: Rashid Ramli

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.