Thursday, March 29, 2012

Hari ke-5: Kem Bakat Berbasikal Trek Pelapis(W) 01/12

Tarikh: 28 mac 2012
 
8:30 pg - 12:30 tghari
 
Program hari ini dimulakan dengan kayuhan lebuhraya sejauh 30KM yang mengambil masa 1 jam 30 minit. Selepas kayuhan, atlet dibawa masuk terus ke dalam veledrom untuk membuat ulangkaji latihan. Ujian masa setiap individu juga diambil bagi melihat prestasi semasa mereka.
 
3:30 ptg - 6:30 ptg
 
Sesi petang dimulakan dengan taklimat ringkas dan perkenalan diantara atlet dan Ketua Jurulatih Bawah 23 kebangsaan iaitu Mr. Graham Seers. Seperti biasa latihan didalam trek dimulakan dengan warm-up dan seterusnya melakukan ulangkaji teknik-teknik yang telah diajar sepanjang kem ini.
 
Besok adalah hari terakhir kem dimana satu "mini compettion" akan diadakan dan kesemua atlet akan bertanding sesama sendiri.Pertandingan ini bukan sahaja untuk melihat kekuatan tenaga sahaja malah untuk menilai tahap pemahaman atlet untuk menggunalan teknik-teknik yang telah diajar sepanjang kem ini.
 
 

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.