Tuesday, October 18, 2011

HARI KE-3 KEM BAKAT BERBASIKAL TREK LELAKI PELAPIS 01/2011

SESI PAGI 

8.30 pagi - 10.30 pagi
Program pagi ini dimulakan dengan latihan di trek iaitu warm-up, Standing Start Team Sprint, dan Teknik Standing Start Team Pursuit. Latihan ini dilakukan sehingga jam 12.00 tghari kerana perlu diulang sehingga atlet benar-benar mahir dan memahami teknik yang diajar.


SESI PETANG 

3.00 ptg - 4.00 ptg
Para atlet diberikan sesi tayangan video perlumbaan. Jurulatih menerangkan kelemahan dan kekuatan pelumba sewaktu kejohanan. Disamping itu juga, terdapat banyak kesilapan yang perlu diperbaiki seperti teknik dan taktik. Antara video yang menjadi pilihan adalah Kejohanan SUKMA KL 2011 yang dilangsungkan Veledrom Cheras, Kuala Lumpur.

4.30 ptg - 6.30 ptg
Para atlet diberikan latihan spesifik seperti Flying start, Standing start dan Rolling start. Untuk memastikan atlet tidak rasa bosan juga, satu pertandingan telah dibuat pada petang ini. Antaranya ialah Point Race yang mana para pemenang akan menerima wang tunai yang dikumpul oleh para jurulatih.

SESI MALAM 

8.30 mlm - 10.30 mlm
Program malam dikendalikan dari Unit Fisologi Senam Institut Sukan Negara. Para penceramah menerangkan kepada atlet tetang pentingnya senaman dan teknik senaman yang betul sebelum melakukan sesuatu aktiviti terutamanya perlumbaan berbasikal.


--
Sekian, terima kasih

RASHID RAMLI
PENGURUS SUKAN 

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.