Wednesday, October 5, 2011

LAPORAN HARI KETIGA KEM ACC JUNIOR

Laporan hari ketiga ( 5/10/2011)

Hari ini Sesi pagi dimulakan jam 8.00 hingga 10.30 pagi yang dijalankan di trek yang mana atlet-atlet di beri penerangan serta ditunjuk ajar didalam disiplin acara trek dari segi penggunaan gearing warm-up, serta warming up untuk pelumba endurance dan sprinter. 

Sesi petang terpaksa diadakan didalam kelas memandangkan cuaca hujan yang bermula pada jam 3.30 petang dan berakhir pada jam 6.00 petang. Sesi kelas pada petang ini lebih kepada tayangan video perlumbaan yang melibatkan pelumba -pelumba didalam kejohanan ACC Junior, World Championships dan perlumbaan acara Azizul Hasni. disamping diselang selikan  penerangan oleh jurulatih berkenaan setiap kelemahan dan kekuatan perlumbaan tersebut. 

Keadaan semua peserta amat baik dan tiada sebarang kecederaan serta masalah kesihatan. Sesi malam tidak diadakan bagi memberi peluang kepada atlet-atlet mengulangkaji pelajaran di bilik masing-masing dengan dipantau oleh jurulatih. Latihan kem pada kem ini lebih menerapkan kepada teknik yang betul dan tidak melibatkan latihan speed atau strenght yang boleh menyebabkan atlet-atlet keletihan.

Sekian terima kasih 

--
AZRAIN MOHAMED YUSOF

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.