Monday, October 17, 2011

HARI KEDUA - KEM BAKAT BERBASIKAL TREK (L) PELAPIS 01/2011


SESI PAGI 

8.30 pagi - 10.30 pagi
Peserta kem memulakan program pada hari ini dengan melakukan kayuhan lebuhraya sejauh 60KM. Tempoh kayuhan ini mengambil masa hampir 2 jam. Sepanjang tempoh tersebut, tidak ada sebarang masalah yang timbul. Semuanya berjalan dengan lancar.

11.00 pagi - 12.00 Tghari
Para jurulatih mengajar teknik Cycle Handling dengan betul. Aktiviti ini akan melatih atlet supaya menunggang dengan lebih cekap dan pantas. Program ini diketuai oleh Jurulatih Eddie Norshamsidi dan dilakukan diruang lapang hadapan Veledrom. 

SESI PETANG 

3.00 ptg - 4.00 ptg
Cikgu Suod mengadakan kelas teori di Veledrom. Kelas ini lebih kepada penerangan penggunaan veledrom dengan betul seperti penggunaan line trek, arahan didalam trek dan keselamatan asas didalam trek. 

4.30 ptg - 6.00 ptg
Sesi praktikal dilakukan didalam veledrom. Kesemua peserta kem dapat memahami dengan baik apa yang diajar sewaktu didalam kelas dan segala aktiviti hari ini dapat dilakukan dengan baik dan berjalan lancar.

SESI MALAM 

8.30 mlm - 10.30 mlm
Sesi malam dikendalikan oleh Unit Conditioning dari Institut Sukan Negara iaitu En. Norizuwan. Para peserta kem diberikan penerangan yang lebih spesifik tentang cara untuk memantapkan fizikal dan  latihan yang sesuai untuk atlet-atlet sukan berbasikal yang mana terdapat perbezaan yang banyak diantara latihan lebuhraya dan trek.

Sehingga hari ini para peserta kem masih berada dalam tahap kecergasan dan kesihatan yang baik.

--
Sekian, terima kasih

RASHID RAMLI
PENGURUS SUKAN 

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.