Friday, November 23, 2012

Klinik Pengenalan / Talent Identification Sukan Pelayaran (TID) bagi Pelajar Sekolah Rendah Sekitar Putrajaya pada 24 Nov 2012 (Sabtu) di Pusat Maritim Putrajaya


Cawangan Pelapis, Majlis Sukan Negara Malaysia dengan kerjasama Perbadanan Putrajaya, Majlis Sukan Wilayah Persekutuan (MSWP), Jabatan Pelajaran Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Persatuan Pelayaran Malaysia (MYA) akan menganjurkan program sukan air bagi Sukan Pelayaran seperti ketetapan berikut :

Nama Program :  Klinik Pengenalan / Talent Identification Sukan Pelayaran (TID) bagi Pelajar Sekolah 
Tarikh : 24 November 2012 (Sabtu)
Tempat : Pusat Maritim Putrajaya
Masa : Bermula jam 9.00 am hingga 12.00 tgh.
Sasaran : Pelajar-pelajar sekitar Putrajaya berumur 7-12 tahun.
Yuran: Percuma

Untuk makluman tuan, tujuan program ini dilaksanakan adalah untuk mencungkil bakat pelajar-pelajar yang berminat dan berbakat untuk menyertai sukan pelayaran ini agar dapat diketengahkan ke peringkat yang lebih tinggi.

Oleh yang demikian, Pihak Majlis telah mengadakan Sesi Pengenalan Sukan Pelayaran di beberapa buah Sekolah Rendah di Putrajaya pada 07 November 2012 lalu dan telah mendapat sambutan yang amat menggalakan daripada para guru dan pelajar.  

Disamping itu, Pihak Majlis juga telah mengadakan Kursus Pengenalan Kejurulatihan Sukan Pelayaran kepada para guru pada 20 November 2012 bagi memperkenalkan asas sukan ini kepada guru yang berminat menyertainya. 

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.