Friday, December 11, 2009

SEA GAMES UPDATE: Day 3





Saibaidi,

Malaysia meneruskan pencapaian yang memberangsangkan apada hari ini apabila meraih 2 emas, 5 perak dan 9 gangsa pada hari ketiga SEA Games. Pingat emas pertama negara disumbangkan oleh Chan Che Chew dalam acara middle weight (67kg keatas) dan pingat emas kedua negara disumbangkan oleh Siow Yi Ting dalam acara 200m individual medley. Beliau juga telah mencipta rekod baru kejohanan dan rekod baru kebangsaan.

Atlet-atlet pelapis juga menyumbang kepada punggutan pinggat negara apabila Nur Ayuni Farhana Abd Halim membantu pasukan 10m Air Rifle memenangi pingat perak setelah memunggut mata yang sama dengan pasukan negara Thailand yang memenangi pingat emas berdasarkan kiraan "inner ten". Ayuni juga meneruskan cabaran di peringkat akhir individu 10m Air Rifle dan berjaya memenangi pinggat gangsa.

Cabaran atlet pelapis dalam menembak diteruskan oleh Nurrahimim yang berjaya memasuki pusingan akhir individu 10m Air Rifle setelah menduduki ranking keempat keseluruhan dalam acara berpasukan. Namun prestasi cemerlang beliau gagal diteruskan dalam acara individu setelah hanya menduduki tempat ke6 dari 8 penembak.

Beberapa atlet akan meneruskan cabaran pada 11hb melalui beberapa sukan seperti karate, tinju.

Selamat berjuang kepada semua Atlet Pelapis

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.