Wednesday, January 26, 2011

8th KFC Langkawi International Regatta Perdana 2011




Salam Satu Malaysia,

Tan Sri, Dato' dan Tuan Tuan,

Setelah Persatuan Pelayaran Malaysia berjaya menganjurkan kejohanan Dunia dan di iktiraf terbaik pernah anjurkan sebelum ini. Kini kembali lagi sekali edisi ke Lapan Kejohanan Langkawi International Regatta Perdana 2011. Kejohanan yang di taja oleh KBS, MSN, KFC, LADA, MYA dan Kerajaan negeri Kedah . Menjanjikan kehebatan dan cabaran sebenar sukan pelayaran di negara kita . Seperti biasa angin yang sentiasa bertiup kencang sehingga 25 Knot menyebabkan pelayar negara seram sejuk untuk bertarung di Langkawi. Awal awal lagi banyak peserta muda negara hanya menanti di tepi pantai mengharap angin akan bertiup perlahan.

Perlumbaan Hari Pertama

Sebanyak 3 Perlumbaan di adakah , Pelayar negara terus cemerlang , dalam kelas Optimist - Juara Dunia , Ahmad Shukri berkongsi mata dengan Mohd Faizal yang merupakan pelayar ke 3 terbaik dunia. tempat ketiga di ikuti rapat oleh Nurul Izatul Akmar

Kelas Laser Standard - Pelayar negara Mohd Romzi bersaing hebat dengan Pelayar negara Khairulnizam Mohd Afendy tempat ke tiga Mohd Fafhan dari johor.

Kelas laser Radial - Pelayar dari TLDM Shahidan Hasssan diIkuti Rapat oleh Pelayar Kedah Mohd Amran Ali manakala tempat ke tiga Hakim wagiman dari Johor.

Kelas laser 4.7 - Pelayar Negara Khairunneeta Mohd Afendy mendahului dengan selesa dengan memenangi tiga perlumbaan di ikuti oleh pelayar PutraJaya Wan Amirah Asyiqin dan tempat ke tiga Khairun Hanna mohd Afendy dari kedah

International 420 - Pemenang Pingat perak Sukan Asia Ahmad Latif Khan yang berpasangan dengan Hafizuddin terus mengungguli acara ini dan di ikut Rapat oleh Khairnnisa Mohd Afendy yang Berpasangan dengan Nur fiqah bt Mohd Latif tempat ke tiga Nurasiah bt Jamil dengan Nurvela Sari bt Bajuri pelayar pelapis negara.

Interlational 470 - Pelayar Negara Ku Anas Ku Zamil yang baru di gandingkan dengan Ahmad Hakimi bin Ahmad Shukri mengatasi pelayar TLDM Mohd Hakimi bin Bakar berpasangan dengan Muhammad Yazid bin Abd Manaf . Tempat ke Tiga Pelayar dari TLDM Wan Mohd Fazeli bin Wan Zin berpasangan Muhd Firdaus bin Abdul Hamid .

Wind Surfing Big techno - Pelayar Negara Koe Sin Yee mendahului dengan selesa diikuti rapat oleh Shah Fami dari Pulau Pinang dan tempat ke tiga Mohd Musanni bin Affendie dari Kedah.

Windsurfing Race Board - Tempat Pertama Zainal Misran dari Pulau Penang Tempat Ke dua Pelayar Negara Geh Ceow Lin dan ke Tiga Katherine Ong dari Penang.

Kelas Hobbie 16 - Tempat Pertama di dahului oleh Mohamad Amirul Syafiq Md Jais berpasangan dengan Nik Asraf Qeadi manakala tempat ke dua Pelayar Dari pahang Mohd Saifullah dan Mohd Esa

Keseluruahan perlumbaan hari ini berjalan dengan lancar dimana pelayar terpaksa mengharungi angin kencang . Besok 4 Perlumbaan akan di adakan. kejohanan ini akan tamat pada 29 Jan 2011.

Maklumat lanjut serta gambar boleh di perolehi di www.sailing.org.my .

sekian terima kasih

Mohd Afendy Abdullah
General Manager
Malaysian Yachting Association
National Sailing Centre
Lot 3662, Pokok Asam
07000 Langkawi
Kedah,Malaysia
Mobile:+60192296316
Email: afendyzeta@yahoo.com.my



No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.