Tuesday, January 18, 2011

Lawatan Pasukan Menembak Universiti Korea Selatan

Seramai 15 atlet dan 3 pegawai dari Pasukan Menembak Universiti-Universiti Korea Selatan telah berada di Malaysia untuk pendedahan latihan luar negara dari 10 Januari 2011 sehingga 20 Januari. Pasukan tersebut yang di ketuai oleh En. Jang Gap Seon memberitahu bahawa suhu di Seoul, Korea Selatan antara 8-10 deg. Fer. dan musim cuti bagi unversiti-unversiti di Korea. Mereka mengambil kesempatan ini untuk membuat latihan pendedahan luar negara dan pada tahun ini Malaysia adalah destanasi mereka. Mereka menginap di Concorde Hotel, Kuala Lumpur dan menjalani latihan di Lapang Sasar Subang. Persatuan Menembak Kebangsaan Malaysia (PMKM) telah membantu dalam hal-hal senjata, jadual latihan dan lawatan, penginapan dan pengangkutan.

Pada 17 Januari 2011 (Isnin) Pasukan Menembak Universiti2 Korea telah datang melawat Kompleks Sukan Bukit Jalil (MSN) serta pertandingan menembak persahabatan dengan atlet Pelapis Kebangsaan. Seramai 10 atlet mereka iaitu 4 pistol dan 6 rifle telah sertai pertandingan acara 10m air pistol dan air rifle manakala seramai 5 atlet PK dan 1 atlet Elit turut serta. Selepas pertandingan tersebut pasukan tersebut telah dibawa melawat kawasan MSN-ISN serta menjamu mereka makan tengahari di Kafe Atlet.

Pada 18 Januari 2011 (Selasa) akan diadakan pertandingan persahabatan di Lapang Sasar Subang bagi acara menembak 25m dan 50m pula. En Jang telah meluahkan rasa terima kasih pada Persatuan dan MSN dengan layanan yang telah diberikan dan menjemput kita untuk membuat latihan pendedahan latihan di Korea.


Sekian.

Mohd Razib Yahya








No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.