Friday, January 21, 2011

PENYERTAAN ATLET PELAPIS BERBASIKAL TREK PROGRAM PELAPIS KEBANGSAAN KE KEJOHANAN TREK WORLD CUP SIRI 2010/2011 BEIJING CHINA



Seorang atlet Berbasikal Trek Program Pelapis Kebangsaan akan menyertai kejohanan Trek World Cup Series 2010/2011 yang akan diadakan di Beijing, China. Beliau akan menyertai acara team Sprint bagi mewakili Malaysia yang turut disertai oleh pelumba trek senior iaitu Mohd Edrus Yunus dan Mohd Hafiz Mohd Suffian. Bagi pasukan Yayasan Sime Darby pula akan diwakilli oleh AzizulHasni Awang , Josiah Ng dan Mohd Rizal Tisin. Acra terebut akan berlangsung pada hari ini (21 Januari).

Sebanyak 20 pasukan akan bertanding bagi acara ini termasuk pasukan Great Britain yang diketuai oleh Sir Chris Hoy dan beberapa negara dari negara Eropah, Amerika Selatan dan Asia.

Mohd Fattah Amri Zaid baru berusia 19 tahun yang berasal dari Kedah merupakan kejohanan pertama beliau bertanding di Peringkat senior yang mana sebelum ini beliau telah diberi pendedahan pertandingan di peringkat junior termasuk Kejohanan ACC Junior 2009 & 2010, Kejohanan Trek Asian Cup Malaysia Round 2010 dan Kejohanan Trek Tasmania Australia 2010. Pencapaian antarabangsa terbaik beliau adalah:

Pingat Gangsa di Kejohanan ACC Junior 2009 (Indonesia) acara team Sprint
Pingat Gangsa di Kejohanan ACC Junior 2010 (UAE) acara Sprint
Pingat Emas di Kejohanan Trek Asian Cup Junior MALAYSIA Round acara Sprint
Pingat PERAK di Kejohanan Trek Asian Cup Junior MALAYSIA Round acara Keirin

Seperti yang dimaklumkan oleh ketua jurulatih Trek Negara John Beasley beliau berkemungkinan diletakkan sebagai pelumba pertama atau kedua bagi acara tean sprint. Mengikut perancangan Datuk Naim Mohamad NAIB Presiden PKBM yang mana penyertaan Mohd Fattah hanya sebagai pendedahan awal yang mana mensasarkan program jangka panjang untuk layak ke Sukan Olimpik 2016 yang mana beliau turut melihat beberapa pelumba trek dari Program Pelapis Kebangsaan berkemungkinan akan diberi pendedahan latihan dan pertandingan di peringkat senior bagi program jangka panjang tersebut..

Jadual kejohanan sila klik disini.
Start List klik disini

Sekian terima kasih.


--
AZRAIN MOHAMED YUSOF

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.