Tuesday, June 14, 2011

KEM BAKAT SUKAN MENEMBAK 2011

Salam,

Untuk makluman Kem Bakat Sukan Menembak sedang berlangsung di Lapang Sasar Menembak Ayer Keroh Melaka mulai 13 hingga 17 Jun 2011. Kem ini melibatkan 4 orang jurulatih Pelapis Kebangsaan, 6 orang Jurulatih Negeri dan 43 orang atlet di bawah Program Pelapis Negeri. Tujuan utama kem ini diadakan adalah untuk memberi peluang kepada atlet negeri berlatih bersama jurulatih kebangsaan disamping jurulatih negeri turut menimba ilmu baru. Atlet - atlet yang menyertai kem ini adalah dibawah umur 16 tahun dan atlet termuda adalah berusia 12 tahun (Acara Rifle Lelaki) dari negeri K.Lumpur. Selain penglibatan atlet dan jurulatih negeri, kem ini turut disertai oleh 14 orang atlet Program Pelapis Kebangsaan yang menjalani latihan di lapang sasar 25M dan 50M. Pecahan atlet negeri mengikut acara yang terlibat adalah seperti berikut:

1) Rifle (Lelaki) - 8 orang
2) Rifle (Wanita) - 14 orang
3) Pistol (Lelaki) - 11 orang
4) Pistol (Wanita) - 10 orang

Taklimat pertama diadakan pada jam 2.00 petang setelah semua atlet selesai proses pendaftaran, check in senjata dan makan tengahari. Taklimat ringkas diberikan oleh pengurus dan jurulatih mengenai program yang akan diadakan di bawah khemah yang disediakan oleh pihak tuan rumah. Pihak tuan rumah juga menyediakan pengangkutan bas sebanyak 2 buah di sepanjang kem ini berlangsung bagi memudahkan pergerakan dari venue penginapan ke lapang sasar. Untuk makluman tempat penginapan kem adalah di Hotel Nexus, Batu Berendam yang mengambil masa purata 20 minit perjalanan bas.

Pada sebelah malam, program diteruskan dengan sesi ceramah oleh pihak Pusat Satelit ISN, Melaka pada jam 8.45 malam di Dewan Kompleks Belia dan Sukan. Sesi pertama dikendalikan oleh Cik Herni Hidayah Mat Puzi dengan tajuk Pemakan Sukan bagi Sukan Menembak. Selain sesi ceramah, diakhir sesi beliau turut mengadakan kuiz ringkas dengan kesemua atlet perlu menjawab kertas soalan yang diberikan. Kesemua atlet memberikan komitmen yang baik di sepanjang ceramah berlangsung

Nur Ehsan Hassan











No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.