Sunday, June 7, 2015

LAPORAN HARIAN KEM PEMILIHAN ACC 2016 & FAST TRACK (TRACK ENDURANCE) SUKAN BERBASIKAL

Tempat : MSN, Bukit Jalil
Tarikh : 2 - 12 Jun 2015
Penyertaan : 30 orang atlet & 7 orang jurulatih/pegawai


KEM PEMILIHAN ACC 2016 & KEM FAST TRACK (TRACK ENDURANCE)


Latihan pada hari ini dengan jarak kayuhan sejauh 150km dengan laluan lebih kepada kawasan berbukit di sekitar Semenyih dan Broga bertujuan melihat ketahanan setiap atlet meghadapi bentuk muka bumi sebegini dengan jarak yang agak panjang. Semua atlet berjaya menamatkan kayuhan sehingga ke Bukit Jalil sekitar jam 12.30 tengahari walaupun jarak diantara pelumba terputus kepada beberapa kumpulan kecil.

Beberapa atlet dilihat mengalami keletihan dan telah dibawa ke klinik bagi mendapatkan rawatan lanjut akibat batuk dan demam. Keadaan atlet tidak serius dan doktor menasihati mereka untuk mendapatkan rehat yang cukup untuk kembali meneruskan latihan.

Tiada latihan pada sesi petang dengan hanya taklimat oleh jurulatih dilakukan dan sesi oleh ISN berkenaan pemakanan dan "doping" yang sepatutnya dijalankan pada malam hari akan dibawa ke hari Isnin.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.