Sunday, October 11, 2009

Artistic Gymnastic TID in Penang

group exercise

This is normal..dont be scared by the way coach handle the daily training


The parents play a vital roles in this program success



Penang continue to do their part in developing gymnastic arstistic in Malaysia by organizing 2nd TID to identify new gymnast. We wish all the best to them and wait for Penang to become power house in gymnastic soon.

Snippets from SDO report:

Sukacita dimaklumkan, Pada 10hb Oktober 2009 satu sesi pencarian bakat peringkat kedua telah dijalankan di Akademi Gimnastik Pulau Pinang. Peserta hanya melibatkan peserta lelaki berumur 4 hingga 5 tahun sahaja.

Seramai 15 peserta daripada 25 peserta yang telah terpilih dari peringkat saringan telah menghadirkan diri bagi mengikuti program tersebut yang telah dikendalikan oleh jurulatih MSNPP iaitu En Fong Kok Seng.

Sesi ini bertujuan bagi mengenalpasti peserta yang layak untuk dipilih menjalani latihan gimnastik di bawah program pembangunan sukan gimnastik di P.Pinang sebelum diserap ke program Pelapis Negeri. Sebagai makluman,hanya 5 peserta yang terbaik sahaja akan terpilih mengikuti program ini.

Sepanjang sesi ini berlansung, tiada sebarang masalah yang wujud dan aktiviti berjalan dengan lancar.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.