Sunday, October 25, 2009

KARNIVAL PELAPIS 02/09 MELAKA 2009 - DAILY UPDATE




LAPORAN HARIAN (24 OKT 2009)

Skuad Memanah Pelapis Kebangsaan terus mengungguli hari yang keempat kejohanan memanah sirkit pelapis negeri apabila sehingga kini berjaya merangkul 6 emas, 5 perak dan 3 gangsa dengan jumlah mata keseluruhan 31 mata. Mengekori rapat adalah P.Pinang dengan pungutan pingat sebanyak 6 emas dan 3 perak. Beberapa rekod remaja kebangsaan juga berjaya dipecahkan oleh skuad pelapis kebangsaan dalam acara 70m Lelaki dan Berpasukan Lelaki.

Kejohanan Olahraga memulakan persaingan pada hari pertama kejohanan berlangsung dengan mempertandingkan 21 acara akhir. Sedikit tumpuan diberikan pada acara "time trial" untuk atlet-atlet kebangsaan ke Sukan Sea. Walaubagaimanapun persaingan sengit yang ditampilkan oleh pelari – pelari kebangsaan tidak melayakkan mereka untuk mencatatkan masa terbaik apabila hanya mencatatkan masa terpantas 10:60 melalui Imran.

Sukan Gimrama menutup tirainya dengan menyaksikan pasukan K.Lumpur menyapu bersih hampir kesemua pingat yang ditawarkan mulai kejohanan berlangsung. Sekalung tahniah harus diberikan kepada jurulatih dan atlet yang berusaha sungguh bagi mencapai tahap sedemikian. Bagi negeri – negeri lain, semoga bekerja keras bagi memberi saingan sengit pada karnival yang akan datang.

*Keputusan penuh hari keempat disini

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.