Tuesday, May 6, 2014

THAILAND OPEN : TRACK AND FIELD CHAMPIONSHIPS 2014

AKSI-AKSI ATLET PELAPIS KEBANGSAAN MALAYSIA DI KEJOHANAN THAILAND OPEN 2014


Tempat  : Thammasat University Sport Complex (TUSC), Bangkok Thailand
Tarikh     : 6 Mei - 9 Mei 2014


Hari ini berlansung Kejohanan Olahraga Thailand Open di Bangkok yang disertai oleh atlet Elit dan Pelapis Kebangsaan negara. Bekas atlet Pelapis Kebangsaan, Casier Renee Kelly Lee yang kini atlet elit berjaya merangkul emas dalam acara tukul besi dengan balingan sejauh 51.85m. Manakala Fazeera atlet di bawah program Pelapis Kebangsaan berjaya merangkul pingat perak dalam acara tukul besi junior dengan balingan sejauh 47.59m.

Selain itu, acara 110m lari berpagar junior turut menyaksikan atlet Pelapis Kebangsaan, Muhammad Hafiz berjaya mendapat tempat ketiga dengan larian 14.97 saat. Manakala, Muhammad Ajmal Aiman pula berada di tempat ke lima dalam acara yang sama. Atlet elit Robani Hassan turut mendapat tempat ketiga dalam acara 110m lari berpagar senior dengan larian 14.44 saat.

Beberapa acara lain turut dipertandingkan hari ini sepert lompat jauh, lompat tinggi, lontar peluru, dan rejam lembing. 

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.