Tuesday, December 24, 2013

KEM BAKAT BERBASIKAL TREK 2013 - LAPORAN HARI PERTAMA ( 23 DISEMBER 2013 )

Salam,

Sepertimana makluman, Kem Bakat Berbasikal Trek 2013 sedang berlangsung seperti ketetapan berikut :

Tempat : Velodrome Cheras, Kuala Lumpur

Tarikh : 23 - 29 Disember 2013

Tujuan kem ini dijalankan ialah untuk memberi pendedahan latihan yang lebih sistematik kepada semua atlet terbaik Berbasikal Pelapis Negeri. Turut dilibatkan ialah PPN dan semua JPM dan JSM negeri yang terpilih sebagai salah satu ' refresher course ' kepada semua JSM / JPM. Kem ini akan dikendalikan oleh Jurulatih Pelapis Kebangsaan iaitu En Suod Hussin. Berikut adalah merupakan statistik penglibatan atlet, JSM/JPM serta pegawai bagi kem ini :

Atlet : 31 orang ( 17 lelaki dan 14 wanita )
Jurulatih : 2 Jurulatih Pelapis Kebangsaan, 1 Jurulatih Pelapis Serantau, 5 JPM negeri, 7 JSM negeri
PPN : 2 orang
Urusetia : 2 orang

Pada hari ini semua atlet, JPM/JSM terlibat melaporkan diri dan program bermula pada jam 8.00 malam dengan mesyuarat bersama Jurulatih Pelapis Kebangsaan bersama JPM/JSM terlibat berkaitan taklimat kem dan penerangan berkaitan jadual dan pengisian kem. Jurulatih juga dibahagikan kepada 2 kumpulan bagi mengendalikan atlet lelaki dan wanita. Sesi taklimat kem bersama atlet juga dijalankan pada jam 9.30 malam. Program pada hari kedua dijangka akan dimulakan seawal jam 7.30 pagi dengan sesi perbarisan pagi disusuli dengan bike fit ( teori dan praktikal ), latihan teknik sprint dan endurance serta sesi tayangan video berkaitan pengenalan velodrome.

Sekian, laporan hari pertama dari Velodrome Cheras.


Mohd Fairul Fadzli Bin Ahmad Muzni
Cheras

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.