Wednesday, December 25, 2013

Tasmania Carnival Series 2013/2014


Tarikh : 24 Disember 2013
Tempat: KLIA dan Melbourne Airport

Salam tuan

Hari seramai 15 orang jurulatih dan atlet berbasikal trek remaja telah berangkat menyertai kejohanan Tasmania Carnivals series 2013/2014. Atlet atlet yang terpilih adalah terdiri daripada atlet atlet yang berusia diantara 15 hingga 17 tahun yang terdiri daripada Program Pelapis Kebangsaan, Serantau dan juga negeri dan telah dikumpulkan di MSN bagi menjalani latihan sepenuh masa bermula pada awal Disember yang lalu.

Kesemua atlet atlet telah dipilih melalui kejohanan kejohanan trek remaja tempatan dan paling menariknya kesemuanya kali pertama menyertai kejohanan ini..

Kejohanan ini juga sebagai salah satu medan persiapan latihan pertandingan bag menghadapi kejohanan Asian Junior Cycling 2014. Berikut adalah senarai nama jurulatih dan atlet yang ke kejohanan tersebut.

Jurulatih
Muhd Firdaus Dawod - PLN Johor
Muhd Azri Jusoh-PLN Perlis

Mekanik
Muhd Mustaqim Abd Kadir

Atlet
Muhd Fadhil Mohd Zonis- Pelapis kebangsaan
Muhd Shahriz Afendi Mohd Shahnaz - Pelapis kebangsaan
Muhd Daniel Haikal- Pelapis Kebangsaan
Akmal Hakim Zakaria- Pelapis kebangsaan
Muhd Najib Ismail -serantau Ipoh
Muhd syahir-Serantau Ipoh
Muhd Amir Imran Norahdi-Serantau Ipoh
Muhd Izat Tolha-Selangor
Muhd Khairil Nizam Rasol- Johor
Nurul Izzati Zaini-Straleader Melaka
Nur Aisyah Muhd Zubir- ASZU
Nur Azrenna Ahmad Jumry- ASZU

Pasukan ini telah bertolak pada jam 11.45 pm dengan menaiki pesawat MH 0149 dan sampai di melbourne pada jam 10.30 pagi waktu di sana dan bertolak ke launceston pada jam 5.00 petang.
Kesemua atlet berkeadaan amat baik walaupun nampak keletihan menempuhi perjalanan yang jauh. Pelumbaan akan bemula pada 27hb di latrobe Burnie.

Memandangkan jadual penerbangan ke launceston pada sebelah petang saya bersekempatan meninjau rumah penginapan atlet elit dan sempat juga bertemu dengan pelumba sensasi negara iaitu Azizul Hasni Awang.. 3 atlet program Pelapis Kebangsaan dan serantau yang menjalani latihan disana iaitu Muhd Farid Razali dan Muhd Aele Safri Rusli serta Muhd Shah Firdaus  juga berada didalam keadaan baik ...

Sekian laporan ringkas dari Tasmania.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.