Thursday, December 26, 2013

KEM BAKAT BERBASIKAL TREK 2013 - LAPORAN HARI KEDUA ( 24 DISEMBER 2013 )

Salam,

Hari kedua Kem Bakat Berbasikal Trek 2013 bersambung pada hari kedua dengan acara perhimpunan pagi bagi atlet, jurulatih dan pegawai pada jam 7.30 pagi. Sesi teori dan praktikal ' Bike Fit ' bermula pada jam 8.00 pagi dengan dikendalikan oleh Pegawai dari Unit Biomekanik ISN iaitu En. Shahrul. Sesi ini secara teori menerangkan berkaitan ukuran basikal yang sesuai bagi atlet. Pihak ISN juga turut membawa perkakasan dan perisian ( bike fit digital ) khas bagi menjalankan sesi ini.

Pada sesi petang, sesi latihan di trek dijalankan. Pengisian sesi latihan ini ialah bagi mendedahkan para atlet dengan teknik sprint dan juga endurance. Atlet diajar teknik warming up di trek,  teknik flying 200 meter, teknik melakukan standing start dan rolling start.

Sesi malam bermula pada jam 8.00 malam dengan slot berkaitan penerangan berkaitan pengenalan dan undang - undang velodrome. Sesi ini dikendalikan oleh En Soud Hussin.

Secara keseluruhannya, para atlet berada dalam keadaan baik dan program yang dirancang berjalan lancar. Hari kedua berakhir pada jam 9.00 malam dan akan bersambung pada hari ketiga kem.

Sekian, laporan hari kedua dari Velodrome Cheras.

--

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.