Tuesday, March 10, 2015

BENGKEL PELAN PEMBANGUNAN SUKAN 2015-2022/2023 FASA II : 9 MAC 2015

TARIKH : 09 - 11 MAC 2015
TEMPAT : PUSAT KECEMERLANGAN SUKAN PARALIMPIK, KG PANDAN

Bengkel Fasa 2 kali ini merupakan kesinambungan daripada bengkel Pelan Pembangunan Sukan Fasa 1 pada 27 Februari hingga 01 Mac yang lalu yang mana kali ini melibatkan sebanyak 9 lagi sukan iaitu Akuatik (Renang Berirama), Gimnastik Artistik, Hoki (L), Karate, Lawn Bowls, Taekwondo, Tenpin Boling, Tinju dan Wushu. 

Pelaksanaan Fasa 2 juga menyerupai Fasa yang pertama dimana hari pertama telah berlangsung perasmian oleh Dato' Ahmad Shapawi Ismail Ketua Pengarah MSN yang diteruskan dengan pembentangan oleh Dato' Danyal Balagopal Naib Presiden MOM serta wakil daripada Kementerian Pelajaran Malaysia. Manakala pada sebelah malam dimulakan dengan sesi yang pertama iaitu Pengenalan sukan, analisis SWOT, visi, fasa serta sasaran setiap sukan di bilik kuliah masing-masing. 

Agensi yang sama pada Fasa 1 turut terlibat pada Fasa 2 iaitu MSN, ISN, MOM, KPM, PSK, JPN, MS Negeri, Jurulatih Kebangsaan serta bekas atlet kebangsaan. 

Berikut merupakan senarai moderator bagi setiap sukan :-
1) Akuatik (Renang Irama) - Dr Tengku Fadillah Bt Tengku Kamalden
2) Gimnastik Artistik - Dr. Nur Ikhwan Mohamad
3) Hoki (L) - Dr Hasbullah Ismail
4) Karate - Dr Eliza Hafiz
5) lawn Bowls - En Mustaza Ahmad
6) Taekwondo - En Zainal Abas
7) Tenpin Boling - Tn Hj Zainal Abidin Rawop
8) Tinju - En Izuan Mohd Nor
9) Wushu - Dr Kee Kang Mea

Laporan Oleh,
Nency Eve
Unit Khidmat Sokongan
Cawangan Pelapis MSNM

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.