Tuesday, March 26, 2013

Hari Kedua - Kem Bakat Angkat Berat siri 1/13










Hari kedua 18 Mac 2012 

Kem Bakat Angkat Berat siri 1/13 diteruskan pada jam 8 pagi dengan aktiviti memanaskan badan serta sedikit aktiviti anerobik sehingga jam 10 pagi. Ativiti yang dijalankan adalah 10m sprint. 

Atlet diberikan rehat sehingga jam 1030 pagi dan sesi terus bersambung dengan latihan seperti biasa iaitu standing snatch, power snatch dan free exercise. Sesi latihan tamat pukul 11.30 pagi. 

Pada jam 3 petang, sesi latihan diteruskan dengan latihan standing clean and jerk dan back squat. Selepas sesi tamat pada pukul 5 petang, sesi malam disambung pada pukul 8.00 malam iaitu sesi bersama jurulatih yang dikendalikan oleh jurulatih pelapis serantau iaitu Aizat Zaini. 

Jurulatih tersebut memberikan sedikit ulasan tentang latihan pada sesi pagi dan petang. Sesi malam tamat pada pukul 10.00 malam. 


No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.