Tuesday, March 26, 2013

Hari Keempat - Kem Bakat Sukan Angkat Berat Bawah 15 tahun














Hari ke empat 20 Mac 2013

Hari Keempat Kem Bakat Angkat Berat bawah 15 tahun bermula pada pukul 8.00 pagi di trek stadium SMK Tunku Anum. Aktiviti dimulakan dengan aktiviti memanaskan badan dan renggangan. 

Setelah selesai, atlet diberikan latihan keseimbangan yang melibatkan core muscle. Kemudian atlet menjalani latihan bagi membina kekuatan kaki iaitu melompat anak tangga. Pada jam 10.00 pagi aktiviti tamat dan atlet dibawa melawat Muzium Padi pada jam 10.30 pagi hingga 12.00 tengahari. 

Aktiviti seterusnya bermula pukul 3.00 petang iaitu sesi Biomekanik yang diselia En. Izwan Zawaki dari Unit Biomekanik ISN Bukit Jalil. Beliau merakam dan mengulas teknik setiap atlet sambil dibantu oleh En.Md Noor Osman. Sesi Biomekanik tamat pada pukul 6.00 petang dan sesi malam bersambung pada jam 8.00 malam. 

Sesi malam adalah sesi terakhir dari pihak ISN iaitu Kecederaan Sukan yang disampaikan oleh En. Fauzan dari Unit Fisioterapi ISN Bukit Jalil. Sesi kecederaan sukan tamat pada pukul 10.00 malam. 

Hari kelima adalah hari ujian angkatan bagi atlet pada jam 8.00 pagi.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.