Wednesday, December 10, 2014

KEM T20 BERBASIKAL 2014 : HARI KEDUA

8 Disember 2014

Hari ini aktiviti kem bermula dengan perhimpunan pagi dan doa selamat. Selepas perhimpunan atlet semua bergerak ke Institut Sukan Negara (ISN) untuk menjalani Ujian Kecergasan. Antara ujian-ujian yang telah dilaksanakan adalah seperti berikut:

1. Standing  Broad Jump
2. Static Vertical Jump
3. 40m Sprint
4. Medicine Ball Throw
5. Bleep Test

Sesi Ujian tamat pada jam 12:30 tengahari dan atlet bergerak balik ke hotel untuk makan tengahari. Aktiviti bersambung pada jam 4:00 petang untuk sesi latihan di Veledrom Cheras. Sebelum atlet ke Veledrom, semua membantu menaikan basikal trek masing-masing ke atas lori untuk dihantar dan simpan di stor Veledrom. Latihan tergendala selama 1 jam untuk jurulatih memperbetulkan atau membaiki basikal serta taklimat untuk latihan hari ini oleh Ketua Jurulatih, En. Suod. Latihan dimulakan pada jam 5:00 petang. Latihan yang dijalankan adalah Pengenalan kepada permukaan trek (tinggi dan kecuraman trek).

Disebelah malam, satu sesi ceramah bertajuk 'Asas Kecederaan & Perawatan Sukan' yang di kendalikan oleh pegawai perubatan dari ISN. Aktiviti akan bersambung esok pada jam 8:00 pagi di Veledrom Cheras.
LAPORAN OLEH,
GIAM FOOK PANG
PENGURUS SUKAN PELAPIS NEGERI

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.