Saturday, December 27, 2014

TASMANIAN CHRISTMAS CARNIVAL 2014 : HARI PERTAMA

Seramai 10 orang atlet berbasikal dari Pelapis Kebangsaan dan Pelapis Negeri serta 3 orang pegawai akan menyertai kejohanan Tasmanian Christmas Carnival 2014 yang berlangsung di Tasmania Australia pada 25 Dis 2014 hingga 3 Januari 2015.

Keberangkatan pasukan pada  24 Disember pukul 11.45pm berjalan lancar dari KLIA ke Melbourne dan selamat mendarat pada pukul 1030pm waktu tempatan. Akan tetapi, terdapat sedikit masalah apabila 1kotak basikal dan 1 bagasi tidak diterima. Setelah disemak di lapangan terbang Melbourne, barang2 tersebut tidak dimasukkan ke kargo dan masih di Kuala Lumpur. 

Walaubagaimanapun, pihak Agensi penerbangan telah menyelesaikan masalah dan dijangka   barang2 tersebut akan tiba dan dihantar terus  ke penginapan pasukan pada esok hari.
Penerbangan seterusnya menuju ke lapangan terbang Launcheston iaitu tempat pertandingan berlangsung. Pasukan selamat mendarat pada pukul 4.30pm dan terus bergerak ke penginapan.

Sedikit penerangan berkenaan perjalanan program dilakukan pada pukul 7.30pm antara pegawai dan atlet dan pasukan juga akan dibantu oleh seorang pegawai dari Australia semasa kejohanan.

Aktiviti hari kedua yang akan dijalankan adalah memasang basikal dan atlet akan menjalani latihan ringan sahaja. Hari pertama pertandingan akan berlangsung pada  27 Disember 2014 di Silverdrome Launceston.

Laporan oleh,
AHMAD NOR ZAHIN MOHAMED ZAIN
PENGURUS SUKAN PELAPIS SERANTAU

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.