Friday, November 20, 2009

Kelayakan Hoki YOG di Myanmar - Update

Malaysia telah berjaya mengenepikan cabaran Korea dalam pusingan separuh akhir apabila membenamkan pasukan tersebut 3-2. Gol pertama Malaysia dijaringkan oleh Mohd fitri Ansari pada separuh masa pertama. Pasukan Korea terus memberi cabaran dengan menjaringkan gol penyamaan pada minit-minit awal separuh masuh kedua.

Pasukan Malaysia yang dikuatkan dengan kehadiran Faizal Shaari menghidupkan cabaran ke peringkat akhir apabila menjaringkan gol kedua melalui Mohd Sabri Muhammad melalui pukulan sudut pendek. Disaat-saat akhir permainan pasukan Korea berjaya mendapat pukulan penalti sudut pendek untuk menyamakan jaringan 2-2 dan memaksa permainan di lanjutkan ke masa tambahan. Pasukan Malaysia memperolehi kesempatan untuk menamatkan persaingan pasukan Korea dan gol ketiga Malaysia (Golden Goal) yang dijaringkan oleh Mohd Sabri Muhammad telah menempatkan Malaysia menentang Pakistan pada hari ahad ini di peringkat akhir. Tahniah dan selamat maju jaya !!


Laporan oleh Jefri Ngadirin - Yangon, Myanmar









No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.