Friday, November 20, 2009

LAPORAN KELAYAKAN YOG DI BALI




Cabaran Pasukan Memanah Remaja Malaysia ke YOG 2010 lelaki dan wanita berakhir hari ini bila kesemua atlet kita tersingkir diperingkat awal (Elimination Round) . Hanya Mohd Faiz Abd Wahab dapat mara ke peringkat ke 2 sebelum tewas lepada Atlet Bangladesh MD Emdadul Milon Juara Kejohanan ini dengan score 101-104. Peserta dari Bangladesh ini akan mewakili Asia dalam kejohanan YOG 2010 di Singapura nanti. Dalam keadaan gementar atlet kita sering melakukan kesilapan menyebabkan score yang dibuat amat rendah.

Nasib yang sama turut menimpa pasukan senior negara apabila turut tersingkir awal dalam pusingan Elimination Round 1/32.

Acara Recuve Lelaki Senior
Arif Farhan dan Zulkifli Tahil tewas di pusingan ke 2 dan Cheng Chu Sian tewas dipusingan ke 3 kepada peserta Taipei Cheng Wei Kou dengan mata 107-109

Acara Recurve Wanita SeƱor
Ambarasi Subramaniam tewas dipusingan ke 2 kepada Wu Hui Ju dari Taipei dengan mata 105 -111 dan Noraziera Taip tewas di pusingan kedua juga kepada atlet Jepun Salami Matsushita dengan mata 105 – 107.
Peserta Jepun ini berjaya melangkah ke Final untuk penentuan pingat Emas
Cabaran Acara Compound Lelaki dan Wanita juga berakhir dengan kekecewaan apabila semua peserta tewas di Pusingan awal.. Hanya Fatin Nurfatehah dan Nor Rizah Eshak tewas di pusingan ke 3

Laporan daripada Ibrahim Mohamed - Bali, Indonesia

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.