Monday, July 7, 2014

KEJOHANAN ASIAN SAILING CHAMPIONSHIP 2014


Pasukan pelayaran negara cemerlang di kejohanan Asian Saling Championship 2014. ASIAN Games Test Even yang berlangsung dari 1 hingga 6 Julai Di Incheon Korea.

Pingat emas diperolehi dari Mohamad Faizal Norizan dan Ahmad Syukri Abdul Aziz dalam kelas International 420 dan Dhiahuddin Rozaini dalam kelas Optimist  Boys. Manakala 3 lagi pingat perak disumbangkan oleh Khairulnizam Mohd Afendy dalam kelas Laser Standard, Nur Amirah Hamid dalam Kelas Laser Radial dan Noraisyah Jamil/Umi Norwahida Sallahhuddin dalam kelas Intetnational 420 Woman.

Pingat gangsa pulak di sumbangkan oleh Khairunneeta Mohd Afendy Abdullah dalam kelas Laser Radial , Ahmad Latif Khan dalam kelas Laser Standard dan Nornabila Natasha Nadsri dalam kelas Optimist Girls . Ini merupakan kejayaan terbesar kejohanan di luar negara dalam sejarah pelayaran.

Sekian laporan dari Incheon .

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.