Tuesday, July 22, 2014

LAPORAN MINGGU KEEMPAT KEM WORLD CYCLING CENTER KOREA SATELLITE 2014

Tarikh    : 15  Julai - 22 Julai 2014
Tempat  : KSPO Keirin Training Center Yeongju City, Korea

15 Julai-22 Julai 2014
Minggu keempat program latihan WCC-KS  lebih kepada pembelajaran program latihan dari setiap jurulatih yang menghadiri kem. Ketua jurulatih WCC-KS  memberi tugasan kepada setiap jurulatih yang terlibat perlu mencadang dan membuat program latihan yang spesifik dan perlu mengajar cara-cara untuk mengendalikan program latihan harian.

Setiap jurulatih dari kem ini telah melaksanakan program latihan masing-masing dan dengan ini sedikit sebanyak latihan yang dipamerkan menambahkan lagi ilmu setiap pelumba. Antara program latihan perlu dilaksanakan oleh setiap jurualtih adalah :

-       FLAYING LAP
-       STANDING START
-       500 METER ROLLING START
-       1KM ROLLING START
-       WATT BIKES UCI TEST
-       GYM TRANING

Selain itu, setiap sesi pengajaran akan dibincangkan semula bersama Ketua Jurulatih dan setiap jurulatih bagi mendapatkan maklumbalas serta beberapa penambahbaikan dalam program agar maklumat yang diperolehi dapat dimanfaatkan dan diguna pakai di negara masing-masing

Sekian,

Laporan oleh,
Muhammad Zamani Mustarudin

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.