Friday, December 31, 2010

IODA World Championship: Update




Salam 1Malaysia,
 
Sebanyak 2 perlumbaan telah berjaya ditamatkan pada hari ini untuk menjadikan perlumbaan secara keseluruhan sebanyak 5 dan masih berbaki 10 lagi perlumbaan untuk ditamatkan untuk acara Individu Overall Optimist, IODA WORLD 2010, Langkawi, Malaysia.
 
Pertandingan bermula seawal jam 10 pagi dengan para peserta perlu turun kelaut pada jam 8.30 pagi. Angin bertiup dengan baik di perairan langkawi ini dengan cuaca sedikit mendung.
Pelayar Thailand berjaya mengungguli carta keseluruhan dengan 2 tempat teratas berjaya dikuasai oleh mereka, dengan Pelayar Kebangsaan kita menduduki tangga ke-19 untuk adik Ahmad Syukri, 23rd - Mohd Faizal, 24th - Nurul Izzatul Akmar, 76th- Mohd Isan, dan tempat ke-78 untuk adik Ahmad Latif Khan. Sebanyak 234 peserta yang mengambil bahagian daripada 57 buah negara dengan buat julung kalinya Malaysia menjadi tuan rumah untuk edisi 2010 ini.
 
Sekian,
 
Terima Kasih..
 
MUHAMMAD SAHIR B A RAHIM
JURULATIH PELAPIS

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.