Thursday, November 20, 2014

BENGKEL PENGUKUHAN JURULATIH PELAPIS NEGERI 2014

19 November 2014 (Rabu)

Bengkel Pengukuhan Jurulatih Cawangan Pelapis 2014 di Hotel Pearl International, Kuala Lumpur telah masuk hari yang kedua dimana program hari ini dipenuhi dengan penerangan dari Institut Sukan Negara (ISN) dan Majlis Sukan Negara berkaitan dengan hal-hal kejurulatihan. Beberapa jurulatih yang hadir lewat dengan makluman juga turut hadir pada awal pagi hari ini. Berikut merupakan statistik jumlah penyertaan jurulatih yang terkini : 

1) Jurulatih Luar Negara : 9
2) Jurulatih Penuh Masa:42
3) Jurulatih Separa Masa: 182
JUMLAH KESELURUHAN : 233

Program hari kedua dimulakan dengan sesi bertajuk 'Talent Identification' oleh Cik Siti Musyrifah Ismail bersama Cik Rajeswari Raman dari ISN di Bahagian PengenalPastian dan Pembangunan Bakat. Sesi pada awal pagi ini mendapat maklum balas yang agak menggalakan dengan soalan yang bertubi-tubi daripada para jurulatih. Manakala sesi yang seterusnya sesi bertajuk 'Fitness in Sport' oleh Encik Lim Jo Heang yang juga merupakan pegawai daripada ISN. Beliau merupakan seorang performance scientist di ISN.

Pada sebelah petang pula sesi berkenaan Ujian Kecergasan  Untuk Atlet Remaja disampaikan oleh Cik Chee Lee Ming seorang Exercise Psychologist juga dari ISN. Pada jam 4.00 petang pula satu sesi bersama Ketua Unit Pelapis Kebangsaan, Encik Azrul Hisyam dan diikuti oleh Encik Megat Ahmad Kusyairy, Ketua Unit Pelapis Serantau. Acara berakhir pada jam 6.00 petang setelah sesi soal jawab.

LAPORAN OLEH,
NENCY EVE

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.