Monday, November 10, 2014

KEM BAKAT SUKAN MEMANAH PELAPIS NEGERI SIRI 2/2014 : HARI KEDUA

8 November 2014

Seperti kem-kem yang terdahulu, semua atlet diwajibkan untuk menjalani satu sesi Ujian Kecergasan yang dikendalikan oleh Unit Fisiologi Senam, Institut Sukan Negara. Ujian-ujian yang dilaksanakan adalah seperti berikut:
1. Anthropometry
     - Weight (kg)
     - Height (cm)
     - Arm Span (cm)

2. Flexibility
     - Modified Sit & Reach

3. Strength
     - Hand Grip (Right & Left)

4. Endurance
     - Max Push Up (Reps)
     - Plank Test (min)

5. Aerobic Capacity
     - Yoyo Endurance Test Level 1 (Level : Shuttle)

Ujian Kecergasan tersebut tamat pada jam 11:30 pagi. Pada petang bermula pada jam 2:30 petang dan dikendalikan oleh En. Marbawi dan En. Norizam. Semua atlet diwajibkan untuk menjalani 'Skill test' jarak 10m dan dipantau oleh semua jurulatih yang dilantik untuk mengendali kem ini. Disamping 'Skill Test' peralatan atlet juga diperiksa dan diuji oleh jurulatih-jurulatih kem. Sesi petang tamat pada jam 6:30 petang.

Memandangkan semua atlet telah melalui Ujian Kecergasan dan berasa sedikit penat dan sakit maka sesi malam hanya tumpu pada perkenalan setiap atlet dalam kem. Atlet perlu memperkenalkan diri dan pengalaman dalam sukan memanah dan sesi tamat pada jam 10:15 malam.

Aktiviti pada keesokkan hari adalah 'Shooting Skill' jarak pendek.

Laporan Oleh,
Giam Fook Pang
Pengurus Sukan Pelapis Negeri
Cawangan Pelapis

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.