Monday, March 24, 2014

Laporan Hari Ketujuh : Kejohanan Taekwondo Remaja Dunia & Kelayakan "Youth Olympic Games"2014

Tempat: Taiwan
Tarikh: 23 Mac 2014


Salam 1 Malaysia,

Kejohanan Taewondo Remaja Dunia 2014 yang hanya tinggal 4 hari lagi sememangnya memberi pendedahan yang berguna kepada atlet Malaysia. Di sini pasukan Taekwondo Malaysia dapat mempelajari kekuatan dan kemahiran atlet-atlet dari negara lain. Sememangnya tuan rumah iaitu Taiwan telah menunjukan taring apabila telah menguasai kebanyakan kategori di Kelayakan "Youth Olympic Games" dan Kejohanan Dunia.

Pada hari ketujuh di Taiwan pasukan negara kurang bernasib baik untuk memperoleh pingat apabila diundi untuk bertemu dengan lawan yang lebih kuat di pusingan awal. Pada keesokan hari pasukan Taekwondo negara akan meneruskan cabaran di mana 3 atlet negara bagi kategori bawah 73kg, 51kg dan 48kg akan bertanding bagi merebut pingat di kejohanan remaja dunia.

Berikut adalah keputusan rasmi yang melibatkan atlet negara:-

Kategori bawah 55 kg lelaki 

Pusingan Pertama
Navin a/l Arikrisnasamy (MAS) menang ke atas Hellel Zarskty (Israel)

Pusingan kedua

Navin a/l Arikrisnasamy (MAS)  kalah kepada Ketbi Si Mohamed (Belgium)

Kategori bawah 49 kg wanita

Nur Fasha Qistina bt Shaharuddin (MAS)  kalah kepada Sarah Malykkte (Denmark) 

Sekian terima kasih.
DINIE SUHAMI

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.