Thursday, March 27, 2014

Laporan Harian Kem Bakat Sukan Olahraga 1/2014

Salam sejahtera,

Kem bakat sukan Olahraga 1/2014 telah berlangsung selama 4 hari dari 22 hingga 26 March. Seramai 100 atlet dan 25 orang pegawai serta urusetia telah mengambil bahagian dalam kem ini. Pertandingan acara hexthatlon telah diadakan pada 24 dan 25 Mac di Stadium Hang Jebat, Melaka. Pertandingan ini melibatkan 6 acara iaitu 80m pagar,100m pagar (lelaki) ,100m, lontar peluru, 800 m, lompat jauh dan lompat tinggi.  Hadiah pertandingan diberikan mengikut 8 kategori mengikut pecahan umur iaitu,13,14,15 untuk kategori lelaki dan kategori wanita. Semasa pertandingan kebanyakan atlet mengalami kekejangan otot kerana kurang warm up.

Penginapan untuk peserta dan pegawai telah disediakan di Tropical Fruit Farm, Sungai Udang Melaka. Pada 25/3/2014 majlis penyampaian hadiah telah disampaikan oleh Ketua Unit USPTN Melaka. Sepanjang kem semua jurulatih telah menjalankan tugas dengan baik.

Hari ini semua peserta telah bertolak ke Negeri masing masing. Negeri Kedah, Pulau Pinang, Terengganu dan Perlis telah bertolak pulang pada jam 9.00 pagi dari Melaka. Negeri Kelantan telah bertolak 25 Mac 2014 malam kerana atlet perlu lapor diri di kem MSSM. Sabah dan Sarawak akan bergerak ke LCCT, jam 12 tgh dari Melaka. 

Sekian

























































































































































No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.