Thursday, October 16, 2014

3RD ASIAN UNDER 23 FENCING CHAMPIONSHIP 2014 : HARI TERAKHIR

Tarikh : 15 Oktober 2014
Venue : Pasig City, Manila

Hari ini merupakan hari terakhir pertandingan 3rd Asian Under 23 Fencing Championship 2014 setelah seminggu berada di Manila, Filipina.  Acara yang dipertandingkan pada hari ini adalah Men's Foil Team (9 pasukan) dan Women's Epee Team (10 pasukan) yang mana telah menjadi acara penutup bagi edisi kali ini.

Seramai 3 orang atlet dari program Khas Pelapis telah mengambil bahagian bagi acara Men's Foil Team manakala bagi acara Women's Epee Team telah disertai oleh atlet-atlet lawan pedang dibawah Persatuan Lawan Pedang Johor bagi mewakili pasukan Malaysia.

Berikut adalah keputusan (Overall Ranking) bagi acara yang telah dipertandingkan:

Men's Foil Team:
1st - Japan
2nd - Hong Kong
3rd - Korea
8th - Malaysia

Women's Epee Team: 
1st - Korea
2nd - Japan
3rd - Kazakhstan
9th - Malaysia 

Pasukan lawan pedang akan bertolak pulang ke Malaysia pada hari esok (16 Oktober) dengan menaiki penerbangan Malaysia Airlines pada pukul 12.50 tengahari dan dijangka mendarat pada pukul 4.30 petang di KLIA.

Sekian laporan pada hari ini.

Disediakan oleh;
Siti Marina Arshad
Pengurus Sukan Pelapis Kebangsaan

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.