Wednesday, October 29, 2014

PEMANTAUAN PUSAT LATIHAN NEGERI SARAWAK : 28 OKT 2014

PEMANTAUAN PLN SARAWAK
28 Okt 2014

Pada hari ini lawatan pemantauan PLN Sarawak diteruskan dengan sesi rumusan hasil audit pengurusan program PN yang telah diadakan pada 27 Okt 2014.  Kesemua SDO telah diingatkan untuk melengkapkan maklumat dan mengambil tindakan teguran yang telah diberikan.  Lawatan pemantauan bermula pada jam 2petang dengan melawat 3 jenis sukan iaitu Menembak, Olahraga dan Berbasikal.  Berikut adalah rumusan lawatan yang telah diadakan :

PLN Menembak - Lapang Sasar Batu Kawa
Masa lawatan :2.30 - 3.30 petang. Jurulatih : Tamara Antsipava Bilangan atlet menjalani latihan : 8 orang ( 2 rifle lelaki, 2 rifle wanita, 2 pistol lelaki & 2 pistol wanita)

Makluman
Pusat ini baru sahaja selesai menjalankan TID pada bulan September yang lalu dan kehadiran agak memuaskan dan kerap menerima atlet baru disebabkan tarikan rakan-rakan.

Bantuan Sains Sukan
JLN sentiasa memohon untuk mendapatkan bantuan sains sukan akan tetapi tidak mendapat maklumbalas dan jawapan dari pihak ISN Satelit.

PLN Berbasikal - SMK Semerah Padi
Masa lawatan :3.50 - 4.40 petang 
Jurulatih : Faizal Dzulkaflee 
Bilangan atlet menjalani latihan : U14 - 3 orang & U15 - 2 orang

Jenis Latihan dijalankan
Mountain bike bagi persiapan untuk kejohanan mountain bike XC challenge pada 1-2 November 2014 di Kuching

Makluman JSM
15 atlet telah terpilih semasa klinik pengenalan di smk semerah padi yang lalu dan pihak ibubapa telah membeli sendiri basikal bagi tujuan latihan anak mereka Prestasi atlet PLN semasa SUKMA 2014 adalah 2 orang layak ke peringkat quarter final

Bantuan ISN
Sebanyak 2x Fitness test telah dijalankan pada tahun ini.

PLN Olahraga - SMK Tabuan Jaya
Masa lawatan : 5.00 - 5.30petang Jurulatih : Rasia ak Lutang

Pencapaian PLN
Penyertaan Sukma 2014 adalah sebanyak 4 orang dengan pencapaian terbaik mendapat no . 4 bagi acara 100m wanita & 100m berpagar iaitu Norris Foo dan Quek Leong mendapat tempat ke - 6 bagi acara  400 m berpagar2 atlet telah masuk ke SSTMI pada tahun 2014.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.