Wednesday, August 27, 2014

KEM BAKAT SUKAN MENEMBAK SIRI 1 / 2014 : HARI KEEMPAT

Tempat : Bandar Indera Mahkota, Pahang
Tarikh : 26 Ogos 2014

Kem Bakat Sukan Menembak Siri 1 / 2014 telah memasuki hari keempat dimana pada awal pagi atlet-atlet telah berhimpun seperti biasa dan senaman pagi dilakukan sebelum atlet-atlet bertolak ke lapang sasar untuk bersaing dalam pertandingan mini yang disediakan oleh pihak penganjur. Tujuan pertandingan ini diadakan bagi menguji keberkesanan latihan yang telah dijalankan oleh atlet sepanjang 3 hari berada di dalam kem.

Pertandingan mini yang berlangsung dari pagi sehingga petang telah melibatkan 40 org atlet dengan pecahan 18 atlet lelaki dan 22 atlet wanita. Berikut adalah keputusan bagi pertandingan tersebut:

10m Air Pistol Lelaki
1. Mohamad Syazrul b Ayub - Sarawak (547)
2. Noor Aizam Nuqman - Selangor (542)
3. Hazeeq Hakim R Azmi - Johor (538)

10m Air Rifle Lelaki
1. Mohd Arif Aidit B. Rosli - Pahang (576)
2. Mohd Syukri b Zulkifli - Selangor (570)
3. Mohd Farhan b Adzha - Perlis (568)

10m Air Pistol Wanita
1. Nur Irdina Bt Salim - Melaka (370)
2. Ellen Lim Yi Ling - Pulau Pinang (364)
3. Nurul Adila Alia bt Ahmad Baharudin - Terengganu (362)

10m Air Rifle Wanita
1. Nur Taqiyah Alia bt Nur Rahim - Terengganu (389)
2. Aznie Fazlyin Bt M.Azri - Johor (388)
3. Nur Ain bt Kamari - Johor (384)

Secara keseluruhanya, pencapaian atlet dalam pertandingan ini masih baik dan menepati status sebagai atlet terbaik dari negeri masing-masing bawah 16 tahun. Namun jurulatih di setiap negeri harus memberi tumpuan lebih dalam menangani masalah atlet yang sering hilang tumpuan dan sukar menghilangkan rasa gemuruh ketika kejohanan.

Pada sebelah malam, satu sesi ceramah psikologi telah dikendalikan oleh Pegawai Psikologi dari Institut Sukan Negara (ISN) iaitu Pn. Nor Hafizah Mamat yang banyak menyentuh tentang aspek mental atlet ketika menyertai mana-mana kejohanan. Atlet-atlet juga dilihat memberi komitmen yang baik sepanjang ceramah berlangsung.

Sekian.

LAPORAN OLEH,
DINIE SUHAMI
PENGURUS SUKAN PELAPIS NEGERI
CAWANGAN PELAPIS MSNM

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.