Monday, August 25, 2014

LAPORAN HARI KE - 13 YOG NANJING 2014


Hanya 3 jenis sukan sahaja yang melibatkan atlet-atlet negara pada hari ketiga belas kontinjen negara berada disini. Sehingga 24 Ogos 2014, sebanyak 1 pingat emas dan 2 pingat perak telah berjaya dipungut oleh atlet-atlet remaja Negara melalui sukan badminton, memanah dan akuatik terjun.

Acara 3m Papan Anjal bukannlah kegemaran bagi atlet cilik Loh Zhiayi yang telah memenangi pingat perak semalam. Semasa kejohanan kelayakan YOG di Mexico yang lalu, beliau tidak berjaya melayakkan diri ke peringkat akhir ( acara 3m Papan Anjal ) malahan pada peringkat awal temasya ini, nama beliau tidak disenaraikan oleh FINA. Namun, memandangkan terdapat lebihan kuota penyertaan, nama beliau didaftarkan saat-saat akhir oleh pihak penganjur. Kecemerlangan terjunan beliau semalam berjaya dikekalkan hari ini dan sebutir lagi pingat gangsa telah berjaya diraih di Olympic Sport Centre Natatorium. Menurut beliau, tiada sebarang sasaran peribadi diletakkan bagi acara ini kerana beliau sendiri tahu prestasinya jika dibandingkan dengan penerjun-penerjun yang lain. Beliau juga tidak menafikan selepas kejohanan kelayakan tersebut, jurulatih telah menggandakan latihan harian beliau  bagi memastikan prestasinya di berada di tahap yang lebih baik. Hari ini ternyata usahanya dengan dibantu oleh jurulatih serta sokongan daripada semua pihak telah membuahkan hasil.

Kirthana Ramasamy telah turun beraksi di pusingan akhir lompat kijang di Olympic Sport Centre pagi tadi. Catatan terbaik lompatannya sebelum ini iaitu 13.06m tidak dapat dilakukan hari ini dan hanya menduduki tempat ke 5 dengan catatan 12.64m. Cuaca sejuk ( hujan sebelah pagi ) serta kecederaan lutut yang masih belum pulih sepenuhnya mungkin mengganggu lompatan beliau.

Bagi sukan golf pula, prestasi pasangan Negara Kan Kah Yan dan Low Khai Jie menurun pada hari ini di Zhongshan International Golf dan kedudukan mereka berubah ke tempat ke 23 hari ini. Berikut adalah jadual pertandingan bagi 26 Ogos dan keputusan 25 Ogos 2014 :













 Sekian laporan dari Nanjing China.

LAPORAN OLEH,
AZRUL HISYAM
KETUA UNIT PELAPIS KEBANGSAAN
CAWANGAN PELAPIS MSNM

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.