Tuesday, August 26, 2014

LAPORAN HARI KE - 14 YOG NANJING 2014

Setelah 3 hari berturut-turut kontinjen negara berjaya menambah pungutan pingat di temasya ini, hari ini kecemerlangan tersebut tidak dapat diteruskan di bumi Nanjing ini. Pemanah Pelapis Kebangsaan Mohd Zariff Zulkepeli telah gagal untuk menyaingi pemanah ranking pertama remaja dunia daripada Korea iaitu Lee Woo Seok. Pemanah berpengalaman ini mudah menewaskan Mohd Zariff dengan kiraan mata 6-0 di Fangshan Archery Field.

Olivia Tai Qing Tong memulakan cabaran pada hari ini di Gymnasium Olympic Sport Centre bagi acara individual all round sukan gimrama. Melalui keempat-empat apparatus yang dipersembahkan oleh beliau gagal memikat juri untuk berada sekurang-kurangnya 8 terbaik dan seterusnya layak ke pusingan akhir esok. Olivia dan jurulatihnya kelihatan kecewa selepas tamat pertandingan petang tadi. Namun, pencapaian beliau harus dipuji daripada kejohanan kelayakan sehingga selesai temasya ini. Tumpuan seterus beliau adalah di temasya Sukan Asia di Incheon pada bulan September nanti.

Sukan golf telah menutup tirai pada hari ini dan pasangan negara berada ditempat ke 19 keseluruhan. Berikut adalah merupakan keputusan pertandingan 26 Ogos dan jadual 27 Ogos untuk rujukan.


Sekian laporan dari Nanjing China.

LAPORAN OLEH,
AZRUL HISYAM
KETUA UNIT PELAPIS KEBANGSAAN
CAWANGAN PELAPIS MSNM.

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.