Saturday, August 23, 2014

LAPORAN HARI KE - 10 YOG NANJING 2014

Kontinjen negara telah mengadakan satu majlis ringkas di perkampungan sukan pada jam 11.00 pagi tadi bagi memperingati serta menghormati peristiwa yang menimpa penumpang pesawat MH17. Ini adalah selaras dengan arahan daripada kerajaan bagi menghormati peristiwa tersebut. Chef de Mission telah mengetuai majlis ini yang turut dihadiri atlet, jurulatih serta pegawai. Al Fatihah kepada mangsa nahas tersebut.

Kem Negara di sini ceria pada hari kesepuluh di Nanjing ini apabila beregu campuran gandingan Cheam Jun Wei dan Ng Tsz Yau ( Hong Kong ) telah menyumbangkan pingat emas kepada Negara. Ternyata lawan daripada Jepun / Taipei tidak dapat mengatasi pasangan negara ini. Tahniah diucapkan kepada mereka. Walaupun status beregu campuran yang menggabungkan dua Negara ini menjadi sedikit isu dikalangan peminat badminton negara, kedua-dua mereka harus diberi pujian diatas pencapaian tersebut.

Atlet lompat kijang Negara, Kirthana Ramasamy pula telah membuat lompatan 12.49m dan seterusnya layak ke pusingan akhir. Kecederaan lutut yang dialami oleh atlet ini sedikit menjejaskan lompatan beliau dimana pencapaian terbaik beliau 13.06m yang dibuat sebelum ini boleh diperbaiki.

Pelayar muda negara pula tidak dapat beraksi pada perlumbaan ke 8,9 dan 10 hari ini kerana faktor angin. Perlumbaan tersebut ditangguhkan ke 23 Ogos 2014 ( esok ).

Dalam sukan renang, Angela Cheng pula telah memperbaiki percapaian terbaik peribadi beliau bagi acara 400m Freestyle Wanita di Olympic Sport Centre Natatorium apabila mecatatkan masa 4:26.11s. Namun, beliau tidak layak untuk bertanding diperingkat seterusnya.

Manakala di Fangshan Archery Field pula, Mohd Zarif Shahir Zolkifli telah menduduki tempat ke-17 dalam ranking round dengan mata yang diperoleh beliau 654 mata. Bagi acara mixed team pula, beliau berpasangan dengan pemanah dari German telah berjaya menundukkan lawan dari Mexico/Cuba dengan kiraan 5 -3 dan layak ke pusingan 1/18.

Keputusan pertandingan pada 22 Ogos dan jadual bagi 23 Ogos pula seperti berikut :



Sekian dari Nanjing China.

LAPORAN OLEH,
AZRUL HISYAM 
KETUA UNIT PELAPIS KEBANGSAAN
CAWANGAN PELAPIS MSNM

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.