Wednesday, August 27, 2014

HARI PERTAMA : MESYUARAT PENILAIAN PRESTASI SETENGAH TAHUN PROGRAM PELAPIS SERANTAU 2014

Tarikh    : 26 Ogos 2014
Masa    : 8:30 pagi - 5:00 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat ASMSN

Mesyuarat Penilaian Prestasi Setengah Tahun Atlet Program Pelapis Serantau 2014 diadakan selama 2 hari yang mana pembentangan pada hari pertama melibatkan sukan Memanah, Gimnastik Artistik, Berbasikal, Taekwondo dan Angkat Berat dan Tinju. Bagi hari kedua pula (27 Ogos 2014) akan melibatkan pembentangan sukan Olahraga serta rumusan keseluruhan sukan. 

Tujuan mesyuarat ini diadakan bagi menilai serta perbincangan dengan jurulatih mengenai pencapaian setiap atlet di bawah seliaan jurulatih bagi tempoh setengah tahun pertama 2014. Antara agenda yang dibentangkan bagi setiap sukan adalah prestasi atlet, penambahan dan pengguguran atlet, disiplin serta isu-isu sukan melibatkan aspek pemakanan, peralatan dan sesi latihan. Turut dimuatkan dalam sesi pembentangan adalah pemilihan atlet serta perancangan jurulatih bagi persediaan ke Temasya Remaja akan datang. 

Secara keseluruhan bagi hari pertama, mesyuarat memberi gambaran positif yang mana jurulatih dapat membuat perancangan yang lebih terperinci bagi setengah tahun berikutnya. Selain itu jurulatih turut memberi tumpuan dalam pemilihan atlet dan pelaksanaan program bagi temasya yang dimaksudkan.

Sekian.

LAPORAN OLEH,
SYAMSUL AFZAN
PENGURUS SUKAN PELAPIS SERANTAU
CAWANGAN PELAPIS MSNM

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.