Saturday, August 30, 2014

YOG NANJING 2014 : ATLET- ATLET MUDA NEGARA PULANG DENGAN KEJAYAAN DARI NAJING, CHINA

Kuala Lumpur, 30 Ogos 2014 - Hari ini kumpulan atlet serta pihak urusetia terakhir yang bertugas di Nanjing, China bagi Temasya Sukan Olimpik Remaja 2014 telah selamat tiba di Lapangan Antarabangsa Kuala Lumpur ( KLIA ) petang tadi. Semalam, kumpulan pertama tiba di KLIA bersama beberapa jurulatih dan disambut oleh para pegawai dari Cawangan Pelapis Majlis Sukan Negara. Turut hadir bersama ialah wakil dari Olympic Council of Malaysia Encik Chua Hong Tam dan jurulatih kepada pemain badminton Cheam Jun Wei.

Antara atlet yang tiba awal ialah dari sukan menembak, memanah, badminton, olahraga serta taekwondo bersama jurulatih masing-masing. Dua dari tiga atlet yang berjaya membawa pulang medal iaitu Cheam Jun Wei ( badminton ) dan Mohd Zarif ( memanah ) disambut meriah bersama rakan-rakan seperjuangan yang lain. Walaubagaimanapun, pemenang pingat perak dan gangsa Loh Zhiayi ( akuatik terjun ) masih berada di Tanah besar China bagi meneruskan latihan di sana.

Pada hari yang sama sebelah malam pula, kumpulan kedua yang terdiri dari pihak urusetia iaitu Pengarah Cawangan Pelapis Encik Jefri Ngadirin serta Encik Azrul Hisyam, Encik Rashid Ramli dan Encik Izuwan Ariffin pula tiba di KLIA setelah penerbangan tertangguh seketika di Guangzhao.

Hari ini kumpulan yang terakhir juga telah tiba pada petang tadi yang diketuai oleh Chef de Mission, Cik Wong Pei Tty bersama beberapa atlet dan juga jurulatih. Antara atlet yang tiba pada petang tadi ialah atlet sukan Gimrama , Olivia Tai bersama jurulatih.

Atlet- atlet di temasya YOG 2014 di Nanjing pada kali ini berjaya membawa pulang 1 pingat emas (sukan badminton), 2 pingat perak (sukan terjun & memanah) serta satu pingat gangsa (Sukan terjun) secara keseluruhannya. Pencapaian ini sekali gus memperbaiki pencapaian di YOG Singapore 2 pingat gangsa dari sukan terjun oleh ratu terjun negara, Pandelela Rinong Pamg. Selain itu, beberapa atlet lain juga turut memperbaiki catatan terbaik masing-masing.

Syabas dan tahniah diucapkan!!
LAPORAN OLEH,
NENCY EVE GASINAU
CAWANGAN PELAPIS MSNM

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.